fredag, november 18, 2011

Kjøkken..

Heisann..
Når eg får litt tid heime, som når dokkemor er sjuk..
Då går eg og ser og kikkar,
på alt eg kunne gjort.

Og på torsdag såg eg utebenken vår
stå ute i rimfrosten..
Der kan den jo ikkje stå, tenkte eg.



Som tenkt så gjort..
Benken vart behørig vaska og skrubba,
no fekk eg bytta ut benken utan ryggstø på kjøkkenet,
med ein med ryggstø...

Veldig mykje meir behageleg å krølle seg oppi denne benken!
Eit sengeteppe fekk gjera nytta som pute i sete,
og ei stor pute frå storebror sitt rom fekk pynte opp litt...


Veggen i stova har endeleg fått siste strøket (brunt),
no er det berre å sjå seg om etter andre ting å ta tak i...
Helga er heldivis akkurat starta!

Her har ikkje sjukdommen heilt sluppe taket enno,
dokkemor hadde feber att i natt,
og mannen i huset ligg strekk ut...

Så det teiknar til ei roleg helg for oss.

Fin laurdag til deg!

14 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Uff da, ikke greit med syke barn! Mine har vært hjemme hele uka, hosten sitter fortsatt i!

Så fint det ble med utebenken inn, det var lurt!

Ha en fin helg...
klem

Fjasevas Huset sa...

stakkars tulle! håper ho blir fort frisk!!
Så koselig det ble med benken.

Ha en fin helg.
Klem

Heddas gode grunner sa...

Så fint så fint! Vi har også hatt en slik benk inne, men nå står den ute og fryser... kanskje den skal få komme inn igjen?! Koselig ble den på kjøkkenet ditt i alle fall!
God bedring til dine. Og lykke til med evt. nye prosjekter :) God lørdag!
Klem

takhøyde sa...

Kjempesmart å ta benken inn - en benk ved spiebordet er så fint!!
God bedring til vesla!!
En fin lørdag til deg og dine!!
Heidi :)

Nina sa...

Åh - jeg veit alt om det å ha dårlig samvittighet for lærerkollegaer på jobb når man må være hjemme. Heldigvis har vi hatt to barn som har vært veldig lite syke, bank i bordet. Når begge to voksne er/var (jeg har ikke jobbet på snart to år) i læreryrket, måtte vi nesten ha slik kjøpslåing om hvem som hadde minst hhv mest "ansvar" dagene det gjaldt. Har veldig sansen for den luftige og lette, samtidig koselige stilen din. Og hvite gulv. I like ;).

PillePalle sa...

For en spisekrok. Lampen er kjempeflott.
God bedring med datteren din.
Klem, PiPa

PillePalle sa...

For en spisekrok. Lampen er kjempeflott.
God bedring med datteren din.
Klem, PiPa

Bringen Blomster sa...

Koselig kjøkkenkrok du har :)
-og frostbildene under her var bare vakre:))
-synnøve-

Skattejakt sa...

Finfin kjøkkenkrok :)
Jeg liker veldig godt lampen i taket.
Hvor har du kjøpt den?
God lørdagskveld!

Marit sa...

Nå har jeg tittet bakover i bloggen din. Så mye fint. Liker stilen.
Og absolutt ikke dumt å flytte benken inn. Helårsbenk :) Den sklei jo rett inn.

God helg :)

Anonym sa...

det vart fint syns jeg!!! og de frost bildene var supre - jeg elsker den hoesten med frost, uten at det er ordentlig vinter - her bare regner det og sjelden eller aldri vi opplever frost heller...fordel mener mange, men jeg savner det dog alikevel!!! Her hadde vi bare en kveld med feber - de sier det er pga at de vokser, men 8 aaringen min er for hoey til aa vokse mye IGJEN!!
ha en riktig fin rolig helg!!!

Haust sa...

Så lurt å ta inn benken! Den passar finfint ved kjøkkenbordet ditt!

God betring til dei som er sjuke!

KROnPRINSESSENE sa...

Så smart ;)
Da er det lagra godt og varmt for vinteren og...
Ble fint og sikkert mye bedre å sitte på og!
God bedring til dine og håper helgen blir fin etter forholdene.
Klem May Helen

MissMette sa...

Kjempeflott ide og ta inn benken for vinteren inne :) Koselig her hos deg, så her la jeg meg til som følger... god bedring til din lille ღ og god kveld til deg... Klem fra Mette